lunes, 18 de febrero de 2013

Hui parlem valencià




Aquesta setmana hem parlat acerca dels destinataris de les activitats i exposicions dels museus. Quan s’organitza una activitat cal tindre en compte les característiques dels usuaris per adaptar-ho a les seues necessitats. Com hem vist fins ara, no solament es tracta de colocar els objectes d’exposició, sino que hem de tindre en compte les instalacions, el temps de la visita, els espais, etc. 

Un dels principals grups  de visitants dels museus són les families

  •           La visita no ha de ser massa cansada
  •           L’objectiu principal ha de ser el d’entretindre i educar
  •           Serà necessari tindre espais per al descans
  •           Espais per a canviar als bebés
  •           Amb xiquets menuts, l’espai haurà de tindre una expansió física considerable
  •           Els expositors tindran una altura adequada per als xiquets.

Amb grups educatius:
  •           Els serveis han de ser suficients per als grans grups
  •           Els materials també han de ser suficients per als grups
  •           Els espais amplis
  •           Els professors necesiten informació i recomanacions per al treball en clase.

Amb persones dicapacitades :

  •  Dicapacitats visuals:
-   - Textos en braille, escrits amb lletra gran, cintes d’àudio…
- Tallers per a manipular els objectes, reproduccions de material termoformat, passamans a les escales, il.luminació intensa, esterilla de guía al sól per a indicar la ruta…
  •  Discapacitats auditives:
    - Informació sonora, presentación audiovisual amb subtítols…

  •  Discapacitats físiques:
-         - Barreres arquitectòniques…

Amb tot això concluïm en que l’exposició i el que vé l’espectador, no és ni un deu per cent del treball que s’ha de realitzar per a dur a terme una exposició siga qual siga l’objecte expossat. Crec que ningú havia pensat mai en totes aquestes coses i que son necessaries com animador socioculturals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario