Aquesta
setmana hem parlat acerca dels destinataris de les activitats i exposicions
dels museus. Quan s’organitza una activitat cal tindre en compte les
característiques dels usuaris per adaptar-ho a les seues necessitats. Com hem vist fins ara, no solament es
tracta de colocar els objectes d’exposició, sino que hem de tindre en compte
les instalacions, el temps de la visita, els espais, etc.
Un dels
principals grups de visitants dels
museus són les families:
- La visita no ha de ser massa cansada
- L’objectiu principal ha de ser el d’entretindre i educar
- Serà necessari tindre espais per al descans
- Espais per a canviar als bebés
- Amb xiquets menuts, l’espai haurà de tindre una expansió física considerable
- Els expositors tindran una altura adequada per als xiquets.
Amb
grups educatius:
- Els serveis han de ser suficients per als grans grups
- Els materials també han de ser suficients per als grups
- Els espais amplis
- Els professors necesiten informació i recomanacions per al treball en clase.
Amb
persones dicapacitades :
- Dicapacitats visuals:
- - Textos en braille, escrits amb lletra gran, cintes d’àudio…
- Tallers per a manipular els objectes, reproduccions de material termoformat, passamans a les escales, il.luminació intensa, esterilla de guía al sól per a indicar la ruta…
- Tallers per a manipular els objectes, reproduccions de material termoformat, passamans a les escales, il.luminació intensa, esterilla de guía al sól per a indicar la ruta…
- Discapacitats auditives:
- Informació sonora, presentación audiovisual amb subtítols… - Discapacitats físiques:
- - Barreres arquitectòniques…
Amb tot
això concluïm en que l’exposició i el que vé l’espectador, no és ni un deu per
cent del treball que s’ha de realitzar per a dur a terme una exposició siga
qual siga l’objecte expossat. Crec que ningú havia pensat mai en totes aquestes
coses i que son necessaries com animador socioculturals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario